Bilinç ne denli önemli. Gece!

Ad hoc: Bir spekülasyon!

Sabahın köründe uyandım. Gene sen vardın. Değer ile fiyat arasındaki fark; klasik ekonomiye göre bir şeyin değeri tüketimiyle ilintilidir, fiyattan farklıdır değer. Bir kalemden oluşan bilançosu hazırlanmış bir şirketim örneğin. Yalnız iş için hatırlanan. Buydu gelmeme nedenim belki de, bir tür; değerle, eder arasında sıkışan yepyeni bir model. Çok sonra anlayacaktın belki. Ve fakat bunun için Keynes okuman gerekirdi. Altın, dolara ne zaman bağlandı bilmen.

Elon Musk neden olduğum şeye karşı. Devlet neden bölünmek zorunda post kapitale göre. Ben neden eskiden beri, ekonomi bilmeyen devleti bilemez derim. Değer yatırımı iktisadi ve davranış iktisadi, psikoloji, felsefe ve diğer bilimleri getirir. Oysa artık yükselen bir boşluk var yalnız, gerçek miyim?

Tasfiye değeri; bozuk paranın hurda fiyatıyla, değer fiyatı arasında yüzde kırklık bir fark vardı bunlar olurken. Aslında bu beni ilgilendirmez. Ve fakat yirmi birinci yüz yıldayız. İşte, insan yalnız işten ibarettir, oysa metal fiyatları, dediğinde bile bir hurdacı bunları anladım. Bir hayal, argosu bir spek yaşamak! Yanımda yoktun, düşle gerçek arasında yaşamak.