Bilinç ne denli önemli. Gece!

Quadrivium: Hapisten nasıl kaçacağım


Atonalitenin keşfinden sonra söylencelere inanılmaması, trabadurların simgesel çöküşü, söz konusuydu, bu simgesel çöküşün son halkası, kentin varoşlarında imge yüklenmeden, moderniteyi suçladı, yani arabesk bir halkanın en temel varoluşu değil, modernitenin sokağa atılmış çocukları olmalarıydı söz konusu olan. Bu halka, modernizm halkası, unutulmamalı ki, gelenekle birlikte devinir. Trabadurların hak iddia etmesiyle ilgiliydi şüphesiz gerçek müzik.

Şüphesiz, “Şiirsel ve dramatik anlatım için tek bir melodik anlatım için tek bir melodik satırın daha uygun olacağına”(1)  inanan  yalnız olduğunu söyleyen ilk kentli unuttuklarını hatırlatan göğün dilini onca şeyi, belki yeniden kendi dilini konuşur, artık hiçbirşey katlanamaz binadan olan bu tarihe. “Gerekli temel işlemlerin sayısı yalnızca bizim imgelem düzeneğimize bağlıdır”(2) çünkü.

Eprimiş bir söylemde çıkabilir karşısına müziğin,  Ecce Homo. Bin yıllık bir suçun kanıtı olabilir bu. Modern zamanların yakınında olmayabilir bu, yalnızca modern zamanların dışında ise İsa’nın söylediği bir tümce ise bu biçemiyle varolacaktır, ilk oluş, işte bu ilk oluşu bozmak gerekir, çünkü söylem dışarıdadır, huu, kış bilgedir bilir gerçeği ve bile Itri yanılmış olamaz, ancak tüm postmodern terimlerde olduğu gibi müthiş müziğin parçalandığı teorik yazı, bireyin soyut haliyle özdeştir, yani kendini ötekinden ayıramayan Nietszche, Deli  Nietszche, mutlak benzerlik.

Kuşlar mı buradaydı, kuşların şarkıları mı, örneğin Simurg diye bir soru gelebilir usa, unutulan ortanca, balkondaki, “dramatik yaşamın kalıntılarını bütün boyutları ile gömütten çıkararak geçmişle şimdi arasındaki engin boşluğu bilinç getirmiştir. Bundan sonra bir dram geleneğine inanmak zordur”(3) belki müzik vardır, ne ki bu olanak sınırlı,  bu nedenle bungunluktur, ağır ve derin ay, sepya, Hayal Hanım.

1-Foccroulle, Bernard: Sanatta Bireyi Doğuşu, YKY.,İstanbul 2012. Çev:Esra Özdoğan, syf:24

2-Wıttgensteın, Ludwıg: Tractatus Logıco Phılosophıcus, Metis, İstanbul 2005
Çev:Oruç Aruoba, syf:115

3.TS, Eliot: Denemeler, Remzi Kitabevi, İstanbul 1988. Çev:Halit Çakır, syf:62